Op maat gemaakt platform voor het loyaliteitsprogramma van Costa Coffee

Costa Coffee Polska S.A. is een Poolse operator van de op een na grootste koffieketen ter wereld. Het bedrijf heeft meer dan 3000 koffiezaken in meer dan 30 landen, waarvan meer dan 2000 in het Verenigd Koninkrijk. De barista's van Costa Coffee verbeteren hun vaardigheden voortdurend door deel te nemen aan periodieke Coffee Academy's. De besten onder hen doen regelmatig mee aan internationale baristakampioenschappen.

Taken en doelen

Wij hebben dit hoogwaardige platform helemaal from scratch opgebouwd. Het beheert het loyaliteitsprogramma voor klanten via de mobiele app en de website. Het doel van het project was het elimineren van de voorheen gebruikte plastic kaarten en zorgen voor een aantrekkelijker programma.

Dit fraaie loyaliteitsprogramma kan duizenden transacties per dag verwerken.

De gebruikers van het oude programma kunnen eerder verzamelde punten overzetten naar nieuwe accounts tijdens hun registratie. Het intuïtieve loyaliteitsprogramma maakt het mogelijk om virtuele koffiebonen te sparen die later kunnen worden ingewisseld voor koffievouchers. De koper ontvangt één koffieboon voor ieder product dat meedoet aan de aanbieding. Later kunnen gebruikers prijzen kiezen door de in de app gegenereerde QR-code aan de barista te tonen

Systeembeheerders kunnen hun eigen aanbiedingen, kortingsbonnen van partners of vouchers voor seizoensproducten aanmaken en een happy hour instellen of speciale geschenken weggeven, bijv. voor iemands verjaardag. Het programma heeft ook speciale aanbiedingen in petto voor personeel van Costa Coffee.

Op basis van verzamelde gegevens en parameters over de activiteit van gebruikers kunnen beheerders individuele acties opzetten. Ze kunnen bijv. klanten die de winkel vaak bezoeken binnen een bepaalde periode belonen met een speciale aanbieding. Ook kunnen ze een kortingsbon geven aan mensen die een tijdje niet in de zaak geweest zijn. Dit geeft de mogelijkheid om de aanbieding op iedere gewenste manier te targeten en klanten te betrekken die behoren tot specifieke leeftijdsgroepen, zoals studenten.

Het systeem van dit loyaliteitsprogramma is geïntegreerd met de kassa van de winkel. Het zorgt ervoor dat punten en kortingen correct worden berekend voor gebruikers van dit programma.

Tijdens de uitvoering van dit project hebben we het .NET Core-platform gebruikt, dat het maken van apps ondersteunt. Ook hebben we gekozen voor de Vue.js-bibliotheek voor het ontwerpen van interactieve componenten op de websites. Een andere handige functie was de webontwikkelingspraktijk Continue Levering. Daarnaast leveren wij ononderbroken technische ondersteuning voor het systeem waar het programma op draait.

Belangrijkste voordelen voor de klant
  • Een intuïtief loyaliteitsprogramma dat aantrekkelijk is voor klanten,
  • migratie van gebruikers uit het oude programma,
  • de mogelijkheid om gebruikers in segmenten te verdelen en speciale aanbiedingen op te zetten,
  • integratie van het systeem met de kassa,
  • toegang tot het programma via de mobiele app en de website,
  • technische ondersteuning.
... en wat kunnen we voor u doen ?

 

  • Wij ondersteunen de groei van onze klanten effectief

    Wij ondersteunen uw groei

  • Ideo Softwarehuis - 250 experts aan boord

    250 experts aan boord

  • Wij werken in SCRUM, Agile

    SCRUM / Agile

  • IT Outsourcing ervaring

    IT Outsourcing ervaring

  • Top Aangepaste Software Ontwikkelaar

    Top Aangepaste Software Ontwikkelaar

 
En last but not least. Projecten die wij realiseren krijgen veel prijzen en onderscheidingen. Het is dus duidelijk dat we het goed doen!

 

Contacteer ons

×

Beschrijf uw wensen. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Klanten over ons